Compartir
Título
Learning objects management: theory and practice
Autor(es)
Materia
Objetos de aprendizaje
Calidad
Learning objects
Management
Quality
e-Learning
Metadata
Evaluation
Materia USAL
Gestión
Enseñanza asistida por ordenador
Metadatos
Evaluación
Fecha de publicación
2008
Editor
WSEAS transactions on advances in engineering education (Atenas, Grecia)
Citación
Morales, E., García, F. J., Barrón, Á. (2008). Learning objects management : theory and practice." WSEAS transactions on advance in engineering education", 5(8), 560-569.
Resumen
Although LO management is an interesting subject to study due to the current interoperability potential, it is not promoted very much because a number of issues remain to be resolved. LOs need to be designed to achieve educational goals, and the metadata schema must have the kind of information to make them reusable in other contexts. This paper presents a pilot project in the design, implementation and evaluation of learning objects in the field of university education, with a specific focus on the development of a metadata Typology and quality evaluate tool, concluding with a summary and analysis of the end results.
Descripción
En este artículo los autores presentan un proyecto piloto en el diseño, implementación y evaluación de objetos de aprendizaje en el campo de la enseñanza universitaria, con una especial atención en el desarrollo de una tipología de metadatos y un control de calidad de las herramientas utilizadas, concluyendo con un resumen y un análisis de los resultados finales.
URI
Versión del editor
Colecciones