Show simple item record

dc.contributor.authorLewenstein, Bruce V.es_ES
dc.date.accessioned2013-03-22T07:44:29Z
dc.date.available2013-03-22T07:44:29Z
dc.date.issued2010es_ES
dc.identifier.citationArtefaCToS, 3 (2010)es_ES
dc.identifier.issn0214-3402es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/120832
dc.description.abstractIn this paper, I will highlight some of the assumptions underlying the new language and approach in the field of science communication, –that is, the language of public engagement or social appropriation. My goal is to show how an understanding of the political implications of different models of science communication can help us negotiate the relationships of power and authority that are at stake. Recognizing the political complexity of the public engagement context can help in identifying the scholarly questions that need to be explored, as well as the more practical questions that need to be asked in evaluations of particular events, activities, and institutions.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo destacaré algunos supuestos subyacentes al nuevo lenguaje (y enfoque) que se utiliza en el ámbito de la comunicación pública de la ciencia –esto es, al lenguaje de la participación pública o apropiación social. Mi propósito es mostrar cómo una comprensión de las implicaciones políticas de los diferentes modelos de comunicación pública de la ciencia puede ayudarnos a negociar las relaciones de poder y autoridad que están en juego. El reconocimiento de la complejidad política del contexto de la participación pública puede ayudarnos a identificar las cuestiones académicas que es necesario investigar, así como las preguntas más prácticas que es necesario formular en la evaluación de eventos concretos, actividades, e institucioneses_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectPedagogíaes_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.titleModelos de comprensión pública: la política de la participación públicaes_ES
dc.title.alternativeModels of Public Understanding: The Politics of Public Engagementes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported