• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
  • Contact Us
  • Send Feedback
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
    Gredos. Repositorio documental de la Universidad de SalamancaUniversidad de Salamanca
    Consorcio BUCLE Recolector

    Browse

    All of GredosCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsSubjectsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    ENLACES Y ACCESOS

    Derechos de autorPolíticasGuías de autoarchivoFAQAdhesión USAL a la Declaración de Berlín

    COMPARTIR

    View Item 
    •   Gredos Home
    • Scientific Repository
    • Programas de Doctorado
    • Ciencias Sociales y Jurídicas
    • Programa de Doctorado en Formación en la Sociedad del Conocimiento
    • PDFSC. Artículos del Programa de Doctorado en Formación en la Sociedad del Conocimiento
    • View Item
    •   Gredos Home
    • Scientific Repository
    • Programas de Doctorado
    • Ciencias Sociales y Jurídicas
    • Programa de Doctorado en Formación en la Sociedad del Conocimiento
    • PDFSC. Artículos del Programa de Doctorado en Formación en la Sociedad del Conocimiento
    • View Item

    Compartir

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Título
    Entornos Personales de Aprendizaje y Aulas Virtuales: una Experiencia con Estudiantes Universitarios
    Otros títulos
    Contribution of Virtual Classrooms to the Personal Learning Environments (PLE) of the students of the Career of Informatics Applied to Education of National University of Chimborazo
    Autor(es)
    Humanante Ramos, Patricio Ricardo
    García-Peñalvo, Francisco J.USAL authority ORCID
    Conde González, Miguel Ángel
    Palabras clave
    Electronic learning
    Information Technology and Communication
    ICT
    Personal learning enviroments
    Learning management system (LMS)
    Higher Education
    Virtual classrooms
    Clasificación UNESCO
    5801.05 Pedagogía experimental
    Fecha de publicación
    2013-12-04
    Editor
    IEEE-ES
    Citación
    Humanante Ramos, P. R. (2013). Entornos Personales de Aprendizaje y Aulas Virtuales: una Experiencia con Estudiantes Universitarios. VAEP-RITA, 1 (4), 211-217.
    Abstract
    The present study investigates the use of virtual classrooms as tools constitute student’s Personal Learning Environments (PLE) in the career of Informatics Applied to Education in the National University of Chimborazo - Ecuador, as main results we mention that there is an increasing of courses that rely on virtual classrooms, but learning occurs both in and out of these learning environments. This study is the starting point for future research on the relevance, impact, effectiveness of incorporating the LMS in the university teaching as well as on relations and possibilities of integration between LMS, PLEs and mobile learning.
    URI
    http://hdl.handle.net/10366/123138
    ISSN
    2255-5706
    Collections
    • PDFSC. Artículos del Programa de Doctorado en Formación en la Sociedad del Conocimiento [4]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    201312-uploads-VAEP-RITA.2013.V1.N4.A7.pdf
    Tamaño:
    750.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
     
    Universidad de Salamanca
    AVISO LEGAL Y POLÍTICA DE PRIVACIDAD
    2022 © UNIVERSIDAD DE SALAMANCA
     
    Universidad de Salamanca
    AVISO LEGAL Y POLÍTICA DE PRIVACIDAD
    2022 © UNIVERSIDAD DE SALAMANCA