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dc.contributor.authorTulodziecki, Gerhardes_ES
dc.contributor.authorGrafe, Silkees_ES
dc.date.accessioned2016-06-14T09:06:44Z
dc.date.available2016-06-14T09:06:44Z
dc.date.issued2011es_ES
dc.identifier.citationEnseñanza & Teaching, 29 (2011)es_ES
dc.identifier.issn0212-5374es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/129469
dc.description.abstractIn Germany, educational standards for key school subjects have been developed as a consequence of the results of international comparative studies like PISA. Subsequently, supporters of interdisciplinary fields such as media education have also started calling for goals in the form of competency models and standards. In this context a competency standard model for media education will be developed with regard to the discussion about media competence and media education. In doing so the development of a competency model and the formulation of standards is described consequently as a decision making process. In this process decisions have to be made on competence areas and competence aspects to structure the model, on criteria to differentiate certain levels of competence, on the number of competence levels, on the abstraction level of standard formulations and on the tasks to test the standards. It is shown that the discussion on media education as well as on competencies and standards provides different possibilities of structuring, emphasizing and designing a competence standard model. Against this background we describe and give reasons for our decisions and our competency standards model. At the same time our contribution is meant to initiate further developments, testing and discussion.es_ES
dc.description.abstractEn Alemania, las normas educativas de los temas clave de la escuela se han desarrollado como consecuencia de los resultados de los estudios comparativos internacionales como PISA. Posteriormente, los partidarios de campos interdisciplinarios, tales como educación para los medios, también han comenzado a llamar a los objetivos modelos de competencias y estándares. Al hacerlo, el desarrollo de un modelo de competencias y la formulación de normas se describe por consiguiente como un proceso de toma de decisiones. En este proceso, las decisiones se tienen que tomar en áreas y aspectos de competencia para estructurar el modelo, en criterios para diferenciar ciertos niveles de competencia, en el número de niveles de competencia, en el nivel de abstracción de las formulaciones y en las tareas para comprobar las normas. Se demuestra que la discusión sobre la educación en medios, así como en las competencias y las normas ofrece diferentes posibilidades de estructuración, destacando y diseñando un modelo estándar de competencia. En este contexto se describen y razonan nuestras decisiones y nuestro modelo estándar de competencias. Al mismo tiempo, nuestra contribución pretende iniciar nuevos avances, pruebas y discusiones.es_ES
dc.description.abstractEn Allemagne, des normes éducatives pour les matières scolaires importantes ont été développées comme une conséquence des résultats de la comparaison internationale d’études comme PISA. Plus tard, les partisans de domaines interdisciplinaires tels que l’éducation aux médias ont également commencé à appeler les objectifs sous la forme de modèles de compétences et des normes. Dans ce contexte, une modèle de normes de compétence pour l’éducation aux médias sera développée en ce qui concerne la discussion sur média compétence et l’éducation aux médias. Donc le développement d’un modèle de compétences et la formulation de normes est décrite par suite comme un processus de décision. Dans ce processus, des décisions doivent être prises sur domaines et aspects de compétences pour structurer le modèle sur des critères pour différencier certains niveaux de compétence, sur le nombre de niveaux de compétences, sur le niveau d’abstraction des formulations standards et sur les tâches de vérifier les normes. Il est montré que la discussion sur l’éducation aux médias ainsi que sur les compétences et les normes offrant différentes possibilités de structuration mis en évidence, et la conception d’un modèle standard de compétence. Nous décrivons les raisons de nos décisions et notre modèle de normes de compétences. Au même temps notre contribution est destinée à lancer d’autres développements, les tâches et la discussion.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectTeachinges_ES
dc.titleModelo de competencias y estándares para la educación en los medioses_ES
dc.title.alternativeCompetency model and standards for media educationes_ES
dc.title.alternativeModèle de compétences et de normes pour l’éducation aux médiases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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