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dc.contributor.authorBlanco Echeverría, Albertoes_ES
dc.date.accessioned2016-07-21T08:53:41Z
dc.date.available2016-07-21T08:53:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationEnseñanza & Teaching, 31 (2013)es_ES
dc.identifier.issn0212-5374es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/129859
dc.description.abstractThe use of the new Information and Communications Technologies (icts), namely the Internet, has allowed the quantity and quality of the contents referring to Physical Education at Obligatory Secondary Education level to be increased. At the same time it has facilitated access to them by both pupils and teachers to an enormous extent. The creation of educational websites has allowed authorities to offer those interested a vast amount of information presented as monographs, articles, blogs, discussion forums, etc., all contributed by teachers, teaching centres, secondary schools and diverse schools across Spain. It is thus possible for the experiences and knowledge of many professionals and students to be shared, leading to a better knowledge and development of Physical Education as a curricular subject. The main goal of the study is to determine whether pupils from secondary education are aware of the contents of Physical Education available on the Internet and their willingness to use them in class. Through analysis of the questionnaire we conclude that the Internet is a very important tool for improving knowledge of the contents of Physical Education, and that there is a need to increase its use in class during school hours.es_ES
dc.description.abstractEl empleo de las Nuevas Tecnologías de la Información y la Comunicación (tic), y en concreto de Internet, ha permitido el incremento de la cantidad y calidad de contenidos referidos a la actividad física en la eso, a la vez que ha facilitado enormemente el acceso a ellos, tanto por parte del alumnado como del propio profesorado. La creación de páginas web educativas ha permitido a las autoridades ofrecer a los interesados gran cantidad de información en forma de monografías artículos, unidades didácticas, blogs, foros de discusión, etc., realizados por maestros, profesores, centros de profesores, institutos y colegios de toda España. De este modo se logra la puesta en común de experiencias y conocimientos de muchos profesionales y estudiantes, lo cual redunda en un mayor conocimiento y desarrollo de la asignatura de Educación Física. El objetivo del estudio es saber si el alumnado de segundo ciclo de ESO conoce los contenidos sobre Educación Física en Internet y su disposición a utilizarlos en las clases. A través del análisis del cuestionario llegamos a la conclusión de que Internet es un instrumento muy importante para la mejora del conocimiento de los contenidos sobre Educación Física, a la vez que revela la necesidad de aumentar su uso en las aulas dentro del horario lectivo.es_ES
dc.description.abstractL’utilisation des Nouvelles Technologies de l’Information et de la Communication (tic), a permis l’augmentation quantitative et qualitative des contenus concernant l’activité physique de la eso. Par ailleurs l’accès est devenu plus facile pour les élèves et les professeurs. La création de pages webs éducatives a permis aux autorités d’offrir aux intéressés une grande quantité d’information sous forme de monographies, articles, unités didactiques, blogs, forums, etc. réalisés par des instituteurs, professeurs, centres de professeurs, lycées et collèges de toute l’Espagne. De cette manière il est possible de mettre en commun les expériences et les connaissances de nombreux professionnels et étudiants, ce qui favorise une meilleure connaissance et un développement de la matière d’Éducation Physique. L’objectif de l’étude est de savoir si les élèves de second cycle de eso connaissent les contenus d’Éducation Physique sur Internet et s’ils sont disposés à les utiliser durant les cours. Grâce à l’analyse du questionnaire, nous pouvons conclure qu’Internet est un instrument très important pour l’amélioration des contenus sur l’Éducation Physique. Il met également en évidence le besoin d’augmenter l’utilisation d’Internet en classe.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectTeachinges_ES
dc.titleEl uso y el conocimiento de los contenidos de educación física en Internet del alumnado de segundo ciclo de Educación Secundaria Obligatoria. Estudio de casoes_ES
dc.title.alternativeThe use and knowledge of Physical Education contents on the Internet of students in the Second Cycle of Secondary School. Case studyes_ES
dc.title.alternativeL’utilisation et la connaissance des contenus de l’Éducation Physique sur l’Internet des étudiants de Deuxième Cycle du Secondaire. Étude de cases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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