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dc.contributor.authorChávez Gallo, Jorge Alfonsoes_ES
dc.date.accessioned2016-07-21T09:24:17Z
dc.date.available2016-07-21T09:24:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAzafea, 14 (2012)es_ES
dc.identifier.issn0213-3563es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/129924
dc.description.abstractBy means of the thesis of will of power Nietzsche intends to establish the possibility to understand the «material world» as a «previous form of life». According to this, there’s no point to suppose the existence of two different worlds (mental and material) and the way to explain that what occur in the physical world is not essentially different of he way to explain the actions of living creatures. According to this thesis would not have another reality (Realität) than that of the affections and passions («our world of appetites and passions» as the only thing that is «given»), so that the matter would be but a previous form of the concrete reality. In aphorism 36 of Beyond Good and Evil Nietzsche concludes that the «world seen from within, the world defined and designated in its ‘intelligible character’, would be fully ‘will to power’ and nothing more». On the basis of this assumption is the distinction between active and reactive forces, which indicates the primacy of the former over the latter. According to Nietzsche the phenomenon of life might not even be thought not aware that primacy.es_ES
dc.description.abstractMediante la postulación de la tesis de la voluntad de poder Nietzsche pretende establecer la posibilidad de comprender el «mundo material» como una «forma previa de lo vivo». Según esto, es inútil suponer la existencia de dos «mundos » diferentes (el mental y el material), y la manera de explicar lo que ocurre en el mundo físico no sería esencialmente distinta de la manera de explicar las acciones que realizan los seres vivos. Según esta tesis no habría otra realidad (Realität) que la de los afectos y pasiones («nuestro mundo de apetitos y pasiones » como lo único que nos está «dado»), de manera que la materia no sería sino una forma previa de esa realidad concreta. Así, concluye Nietzsche en el aforismo 36 de Más allá del bien y del mal, el «mundo visto desde dentro, el mundo definido y designado en su “carácter inteligible”, –sería cabalmente “voluntad de poder” y nada más». En la base de este postulado se encuentra la distinción entre las fuerzas activas y las reactivas, que señala la primacía de las primeras sobre las segundas. De acuerdo con Nietzsche el fenómeno de la vida ni siquiera podría ser pensado sin tener presente esa primacía.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectFilosofíaes_ES
dc.subjectPhilosophyes_ES
dc.titleSobre la tesis nietzscheana de la voluntad de poder como tesis acerca del carácter esencial de lo reales_ES
dc.title.alternativeOn the Nietzschean Thesis of the Will of Power as Thesis about the essentiality of the Reales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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