Show simple item record

dc.contributor.authorBernabé Villodre, María del Mares_ES
dc.date.accessioned2016-10-11T11:46:23Z
dc.date.available2016-10-11T11:46:23Z
dc.date.issued2012-07-30es_ES
dc.identifier.citationTeoría de la Educación. Revista Interuniversitaria, 24 (2012)es_ES
dc.identifier.issn1130-3743es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/131098
dc.description.abstractThe aim of this article is show how the methodological and structural music nature leads the pupil to understanding, to estimating the cultural reality that wraps; since music is a fruit of an exchange of theoretical-practical experiences in different zones of the world and his methodology of learning is active and participative, needing from collaboration and understanding between the interpreters. All this, it leads to considering to be music an image of the time and of the company that has produced it, and, due to it, turns into a suitable tool to be employed the interculture at the classroom. This article takes as there basses one of aims of the artistic education, to promote the expression of the cultural diversity to reinforce personal values, to show how it is possible educate interculturally by means of music, that is to say, across what has come naming «educate for the music».es_ES
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es mostrar cómo la naturaleza metodológica y estructural de la música lleva al educando a comprender, a apreciar la realidad cultural que le envuelve; puesto que la música es fruto de un intercambio de experiencias teórico-prácticas en diferentes zonas del mundo y su metodología de aprendizaje es activa y participativa, necesitando de la colaboración y el entendimiento entre los intérpretes. Todo ello lleva a considerar la música como imagen del tiempo y de la sociedad que la ha producido, y, debido a ello, se convierte en una herramienta idónea para trabajar la interculturalidad en el aula. Este artículo toma como base uno de los objetivos de la educación artística, el fomentar la expresión de la diversidad cultural para reforzar valores personales, para mostrar cómo se puede educar interculturalmente mediante la música, es decir, a través de lo que ha venido denominándose «educación por la música».es_ES
dc.description.abstractL’objectif de cet article est de montrer comment la nature méthodologique et structurelle de la musique amène l’enfant de troupe à comprender, à apprécier la réalité culturelle qui l’enveloppe; puisque, la musique est fruit d’un échange d’expériences théoriques-pratiques dans différentes zones du monde et sa méthodologie d’apprentissage est active et participative, ayant besoin de la collaboration et la compréhension entre les interprètes. Tout cela, il amène à considérer la musique comme image du temps et de la société qui l’a produite, et gráce à cela, se convertit en outil idéal pour travailler l’interculturel dans la salle. Cet article prend comme base l’un des objectifs de l’éducation artistique, le fait de promouvoir l’expression de la diversité culturelle pour reforcer des valeurs personnelles, pour montrer comment on peut interculturellement élever au moyen de la musique c’est-à-dire à travers de ce qu’il a est dénommé «une éducation par la musique».es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (EspaÑa)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.titleImportancia de la música como medio de comunicación intercultural en el proceso educativoes_ES
dc.title.alternativeImportance of music like way of intercultural communication in the educational processes_ES
dc.title.alternativeImportance de la musique comme milieu de communication interculturel dans le processus éducatifes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported