Show simple item record

dc.contributor.authorFraile Prieto, Teresaes_ES
dc.contributor.authorSoto Vázquez, Josées_ES
dc.contributor.authorPérez Parejo, Ramónes_ES
dc.contributor.authorPantoja Chaves, Antonioes_ES
dc.date.accessioned2016-10-13T06:56:33Z
dc.date.available2016-10-13T06:56:33Z
dc.date.issued2013-11-01es_ES
dc.identifier.citationAula, 19 (2013)es_ES
dc.identifier.issn0214-3402es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/131348
dc.description.abstractThe nineteenth century was a crucial moment for the development of primary education in the Spanish State. Public education becomes stable alongside the political and social vicissitudes of the country, establishing a solid foundation that is essential to understand the current organizational structures, as well as some of their burdens. From the data collected in previous publications, this research develops information relating to the province of Badajoz from 1957 to 1900, as a particular case study to present an overview of what was the primary education in the XIX century. Starting on these data, we can draw some conclusions about the demographic and socio-political distribution of public elementary schools at this turning point for the Spanish education.es_ES
dc.description.abstractEl siglo XIX fue un momento fundamental para el desarrollo de la educación primaria en el Estado español. La educación pública básica se fue estabilizando paralelamente a los avatares políticos y sociales del país, estableciendo unos cimientos que resultan esenciales para comprender las estructuras organizativas actuales, así como algunos de sus lastres. A partir de los datos recopilados en publicaciones previas, en esta investigación elaboramos la información relativa a la provincia de Badajoz durante el periodo comprendido entre 1857 y 1900, como caso de estudio particular, para presentar un panorama de lo que fue la educación primaria en esas fechas del siglo XIX. Partiendo de dichos datos pueden extraerse conclusiones en torno a las características demográficas y sociopolíticas de la distribución de las escuelas públicas de instrucción primaria en un momento decisivo para la educación española.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (EspaÑa)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectPedagogíaes_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.titleAnálisis de la educación primaria en la provincia de Badajoz durante el siglo XIXes_ES
dc.title.alternativeAnalysis of primary education in the province of Badajoz during the nineteenth centuryes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported