Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Mumbardó Adam, Cristina | |
dc.contributor.author | Vicente Sánchez, Eva | |
dc.contributor.author | Giné Giné, Climent | |
dc.contributor.author | Guàrdia Olmos, Joan | |
dc.contributor.author | Raley, Sheida Khamsi | |
dc.contributor.author | Verdugo Alonso, Miguel Ángel | |
dc.date.accessioned | 2018-06-27T10:14:43Z | |
dc.date.available | 2018-06-27T10:14:43Z | |
dc.date.issued | 2017-02-23 | |
dc.identifier.citation | Siglo Cero, 48 (2017) | |
dc.identifier.issn | 0210-1696 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10366/137874 | |
dc.description.abstract | Within Spanish context, initiatives to promote self-determination in educational settings still lacking despite of the availability of instruments designed to enable the instruction of self-determination skills, such as the Self-Determined Learning Model of Instruction. This evidence-based practice enables teachers to instruct students to develop self-determination actions and skills. This study aims to present the Spanish translated and adapted version of the afore mentioned program/tool, in an effort to improve the focus of self-determination instruction in the Spanish educational context by providing practitioners with a model of instruction intended to teach skills associated with the promotion and enhancement of self-determined action. | |
dc.description.abstract | La promoción de la autodeterminación en contexto escolar sigue siendo una tarea pendiente en el contexto español, junto a la existencia de diferentes instrumentos centrados en la enseñanza de habilidades relacionadas con la conducta autodeterminada. Algunos, como el Self-Determined Learning Model of Instruction o Modelo de Enseñanza/Aprendizaje de la Autodeterminación han demostrado su eficacia en el fomento de dichas habilidades en contexto estadounidense. El presente estudio pretende dar a conocer la versión adaptada de dicho modelo de intervención, su modo de implementación, así como las evidencias empíricas que avalan su eficacia, a fin de ofrecer un instrumento de intervención que los profesionales educativos puedan usar en contexto escolar. | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Ediciones Universidad de Salamanca (España) | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
dc.subject | Familia y Salud | |
dc.subject | Hacer frente a la discapacidad | |
dc.subject | Health and Family | |
dc.subject | Coping with disability | |
dc.title | Promoviendo la autodeterminación en el aula: el modelo de enseñanza y aprendizaje de la autodeterminación | |
dc.title.alternative | Promoting self-determination skills in the classroom: the Self-determined Learning Model of Instruction (Spanish version) | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess |