Show simple item record

dc.contributor.authorMartín-garcía, Antonio Víctor
dc.date.accessioned2018-11-05T09:58:45Z
dc.date.available2018-11-05T09:58:45Z
dc.date.issued2018-07-15
dc.identifier.citationAula, 24 (2018)
dc.identifier.issn0214-3402
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/138786
dc.description.abstractThe article presents an overview of the relationship between ageing and digital technologies. It analyzes the social context characterized by the over-ageing and general digitalization of developed societies. In this context, an emerging area of study and innovation around Gerontechnology is presented and the role that pedagogy and education can play in this new multidisciplinary framework is defined.
dc.description.abstractEl artículo presenta un panorama general de las relaciones entre envejecimiento y tecnologías digitales. Analiza el contexto social caracterizado por el sobreenvejecimento y la digitalización general de las sociedades desarrolladas. En ese marco se presenta un área emergente de estudio e innovación denominada gerontecnología y se define el papel que la pedagogía y la educación pueden tener en este nuevo ámbito multidisciplinar.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectPedagogía
dc.subjectEducation
dc.titleEnvejecimiento, educación y virtualización tecnológica
dc.title.alternativeAging, Education and technological virtualization
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported