• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
  • Contact Us
  • Send Feedback
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    GESTIÓN DEL REPOSITORIO DOCUMENTAL DE LA UNIVERSIDAD DE SALAMANCA

    Browse

    All of GredosCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsSubjectsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    ENLACES Y ACCESOS

    Derechos de autorPolíticasGuía de autoarchivoFAQAdhesión USAL a la Declaración de Berlín

    COMPARTIR

    View Item 
    •   Gredos Home
    • Scientific Repository
    • Publicaciones periódicas EUSAL
    • Polen
    • Polen, 2012, Vol. 22
    • View Item
    •   Gredos Home
    • Scientific Repository
    • Publicaciones periódicas EUSAL
    • Polen
    • Polen, 2012, Vol. 22
    • View Item

    Compartir

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Academic Search
    Título
    Óperas filmadas: estudio comparativo de don giovanni de joseph losey y juan de kasper holten
    Otros títulos
    Operatic films: a comparative study of Don Giovanni by Joseph Losey and Juan by Kasper Holten
    Autor(es)
    Villanueva Benito, Isabel
    Palabras clave
    Comunicación
    Communication
    Fecha de publicación
    2017-12-01
    Editor
    Ediciones Universidad de Salamanca (España)
    Citación
    Fonseca, Journal of Communication, 15 (2017)
    Abstract
    From an artistic point of view, the adaptation of an opera to the cinema, traditionally has been considered a complex and controversial process. Don Giovanni, of W.A. Mozart is one of the operas that more audiovisual versions has generated during the centuries XX and XXI, although very few films have finally been taken to the screen. This paper is focused on comparing the audiovisual versions Don Giovanni, by Joseph Losey (1979), and Juan by Kasper Holten (2010). Through a quantitative and qualitative methodology based on content analysis, this research reflects on the degree of intervention exercised by the language and audiovisual format used in the process of reinterpretation of the pre-existing operatic text.
     
    La adaptación de una ópera al medio cinematográfico, tradicionalmente se ha considerado un proceso complejo y controvertido desde el punto de vista artístico. Don Giovanni, de W.A. Mozart es una de las óperas que más versiones audiovisuales ha generado durante los siglos XX y XXI, aunque son muy pocas las películas que finalmente se han llevado a la pantalla de cine. El interés de este trabajo se centra en comparar las versiones audiovisuales Don Giovanni, de Joseph Losey (1979), y Juan de Kasper Holten (2010). Mediante una metodología cuantitativa y cualitativa basada en el análisis de contenido, esta investigación reflexiona sobre el grado de intervención que ejercen el lenguaje y el formato audiovisual empleados en el proceso de reinterpretación del texto musical pre-existente.
    URI
    http://hdl.handle.net/10366/142567
    ISSN
    2172-9077
    Collections
    • Polen, 2012, Vol. 22 [17]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    Operas_filmadas_estudio_comparativo_de_d.pdf
    Tamaño:
    552.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen