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dc.contributor.authorCatalina-garcía, Beatriz
dc.contributor.authorMontes Vozmediano, Manuel
dc.contributor.authorGarcía-jiménez, Antonio
dc.date.accessioned2020-03-16T13:01:50Z
dc.date.available2020-03-16T13:01:50Z
dc.date.issued2017-12-01
dc.identifier.citationFonseca, Journal of Communication, 15 (2017)
dc.identifier.issn2172-9077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/142593
dc.description.abstractThis paper aims to analyze to what extent and the ways in which the political positions of Spanish young people has influence on the consumption and access to news, with special interest in the digital point of view. This perspective is established in relation to aspects such as the media consulted, the credibility and the forms in which information is shared. In this sense, a survey self-administered for one month among 297 Communication students is conducted. It has been possible to observe a correlation between the ideology and the greater attention in Internet, in addition to the relevance of the conventional television in combination with the access digital news. In this context, social media become a most commonly space for accessing digital news instead of digital newspapers. This paper also confirms the idea of credibility associated to both traditional press and radio.
dc.description.abstractEste texto analiza los resultados de una encuesta exploratoria entre estudiantes de la Universidad Rey Juan Carlos con el objeto de analizar en qué medida y de qué forma el posicionamiento político influye en el consumo y acceso a las noticias, con especial interés en el plano digital. Esta perspectiva se establece en relación a aspectos como los medios consultados, la credibilidad otorgada o el modo en que se comparte la información de actualidad. A tal efecto, se ha trabajado sobre la base de una encuesta autoadministrada durante un mes a 297 alumnos de Comunicación. Se ha podido observar una correlación entre la ideología y la mayor atención en Internet, junto a la relevancia de la televisión convencional en combinación con el acceso a las noticias digitales. En este contexto, son los medios sociales, antes que la prensa, el espacio más habitual de acceso a la información de actualidad. También se confirma la idea de credibilidad asociada a la prensa y radio tradicionales.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectComunicación
dc.subjectCommunication
dc.titleLos jóvenes universitarios y sus pautas de consumo y difusión de noticias según la tendencia ideológica
dc.title.alternativeYoung University Students and their Patterns of Consumption and Dissemination of News According to the Ideological Trend
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article


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