• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
  • Contact Us
  • Send Feedback
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
    Gredos. Repositorio documental de la Universidad de SalamancaUniversidad de Salamanca
    Consorcio BUCLE Recolector

    Browse

    All of GredosCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsSubjectsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    ENLACES Y ACCESOS

    Derechos de autorPolíticasGuías de autoarchivoFAQAdhesión USAL a la Declaración de Berlín

    COMPARTIR

    View Item 
    •   Gredos Home
    • Scientific Repository
    • Publicaciones periódicas EUSAL
    • Untitled
    • Popular Music Research Today - 2021
    • Popular Music Research Today, Vol.3, n.1
    • View Item
    •   Gredos Home
    • Scientific Repository
    • Publicaciones periódicas EUSAL
    • Untitled
    • Popular Music Research Today - 2021
    • Popular Music Research Today, Vol.3, n.1
    • View Item

    Compartir

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Título
    herencia de las Silly Symphonies
    Otros títulos
    heritage from the Silly Symphonies
    Autor(es)
    Hernández Polo, BeatrizUSAL authority
    Palabras clave
    Silly Symphonies
    Música e imagen
    Largometrajes de animación
    Banda sonora
    Disney
    Fecha de publicación
    2021-12-10
    Editor
    Ediciones Universidad de Salamanca (España)
    Citación
    Popular Music Research Today: Revista Online de Divulgación Musicológica, 3 (2021)
    Abstract
    In the late 1930s, in the context of the Great Depression,Disney Studios began work on its first block of animated feature films. One of the motivators that would lead to the change in format would be the limitations offered by short films for plot development. Consequently, based on the experience in the Silly Symphonies series, short films produced between 1928 and 1939 in which music was the backbone of the plot, the studio team would carry out the first five feature films in the history of animation. In them it becomes clear that the series of symphonies would function as an experimental laboratory, not only in the animation plane, but also in the musical field, in such a way that, to a greater or lesser extent, in all the tapes we can locate arisen elements and sketched in several of these short films both prior to and contemporaneous with the production process. Throughout the article we will focus on making these influences visible and analyzing in order to highlight this transfer of material that would take place, specifically, around the musical section between the Silly Symphonies and this first group of feature films of the Disney company.
     
    A finales de los años treinta, en el contexto de la Gran Depresión, los Estudios Disney comenzarían a trabajar en su primer bloque de largometrajes de animación. Uno de los motivantes que propiciaría el cambio de formato sería superar las limitaciones que ofrecían los cortometrajes para el desarrollo argumental. En consecuencia, partiendo de la experiencia en la serie de Silly Symphonies, cortometrajes producidos entre 1928 y 1939 en los que la música constituía el eje vertebral del argumento, el equipo de los estudios llevaría a cabo las cinco primeras películas de larga duración de la historia de la animación. En ellas se hace patente que la serie de sinfonías funcionaría como laboratorio experimental, no solo en el plano de la animación, sino también en el campo musical, de tal forma que, en mayor o menor medida, en todas las cintas podemos localizar elementos surgidos y esbozados en varios de estos cortometrajes, tanto previos como coetáneos al proceso de producción. A lo largo del artículo nos centraremos en visibilizar y analizar estas influencias con el fin de poner de manifiesto esta transferencia de material que se llevaría a cabo, en concreto, en torno al apartado musical entre las Silly Symphonies y en este primer grupo de largometrajes de la compañía Disney.
    URI
    http://hdl.handle.net/10366/147785
    ISSN
    2659-6482
    Collections
    • Popular Music Research Today, Vol.3, n.1 [7]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    herencia_de_las_Silly_Symphonies.pdf
    Tamaño:
    199.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
     
    Universidad de Salamanca
    AVISO LEGAL Y POLÍTICA DE PRIVACIDAD
    2022 © UNIVERSIDAD DE SALAMANCA
     
    Universidad de Salamanca
    AVISO LEGAL Y POLÍTICA DE PRIVACIDAD
    2022 © UNIVERSIDAD DE SALAMANCA