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dc.contributor.authorCortés Quesada, Jose Antonio
dc.contributor.authorBarceló Ugarte, Teresa
dc.contributor.authorFuentes Cortina, Gonzalo
dc.date.accessioned2022-07-07T09:47:57Z
dc.date.available2022-07-07T09:47:57Z
dc.date.issued2022-06-01
dc.identifier.citationFonseca, Journal of Communication, (2022)
dc.identifier.issn2172-9077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/150230
dc.description.abstractThe transformation of the television sector in the last decade (2010-2020) has been enhanced by technological de-velopments, such as the emergence of digital television and the transmission of images via broadband. Viewers have ac-quired a leading role in the choice and creation of audiovisual content. In this scenario, young people do not renounce to linear television, betting mainly on news and entertainment programs. After conducting a qualitative study through a focus group and a questionnaire to 400 young people, this study shows that their consumption is decreasing because it is considered old-fashioned and subject to a schedule and fiction is seen, almost entirely, through streaming content platforms. Generation Z prefers to watch content where and how they want and, in addition, they share it with other users thanks to social networks. This audiovisual evolution causes a hyperfragmentation of the audience and a genera-tion gap between traditional television consumption and streaming content.
dc.description.abstractLa transformación del sector televisivo en la última década (2010-2020) se ha visto potenciada por el desarrollo tecnológico, como la aparición de la televisión digital y la transmisión de imágenes a través de la banda ancha. Los espectadores han adquirido un papel protagonista en la elección y creación del contenido audiovisual. En este escenario, los jóvenes no renuncian a la televisión lineal, apostando principalmente por los informativos y programas de entretenimiento. Tras la realización de un estudio cualitativo mediante un focus group y un cuestionario a 400 jóvenes, se demuestra que su consumo es cada vez menor por ser considerada como anticuada y sujeta a un horario y la ficción es vista, casi en su totalidad, a través de las plataformas de contenido en streaming. La Generación Z prefiere visionar contenidos dónde y cómo quieren y, además, la comparten con otros usuarios gracias a las redes sociales. Esta evolución audiovisual provoca una hiperfragmentación de la audiencia y una brecha generacional entre el consumo de la televisión tradicional y los contenidos por streaming.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectlinear television
dc.subjectaudience
dc.subjectvideo on demand
dc.subjectGeneration Z
dc.subjecttelevisión lineal
dc.subjectconsumo
dc.subjectaudiencia
dc.subjecttelevisión a la carta
dc.subjectGeneración Z
dc.titleEstudio sobre el consumo audiovisual de la Generación Z en España
dc.title.alternativeStudy on the Audiovisual Consumption of Generation Z in Spain
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article


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