Show simple item record

dc.contributor.authorBlázquez, Sonsoleses_ES
dc.contributor.authorOrtega del Rincón, Tomáses_ES
dc.date.accessioned2010-01-26T10:18:28Z
dc.date.available2010-01-26T10:18:28Z
dc.date.issued1998es_ES
dc.identifier.citationAula, 10 (1998)es_ES
dc.identifier.issn0214-3402es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/69322
dc.description.abstract[ES] Se presenta una investigación sobre la comprensión del concepto de límite funcional por alumnos de 2.° curso de Matemáticas Aplicadas a las Ciencias Sociales (MACS), analizando los datos recogidos en dos entrevistas semiestructuradas a sendas parejas de estudiantes. Las entrevistas versan sobre las tareas realizadas por los alumnos en la última fase de la Investigación-Acción (I-A) y son analizadas a la luz del modelo de comprensión conceptual de Sierpinska. Se transcriben algunas de las respuestas que corroboran las aserciones. Se concluye enunciando los actos de comprensión, cuya observación en el aula mejorará la didáctica del concepto de límite.es_ES
dc.description.abstract[EN] In this paper we present an investigation of the understanding of limit functional concept for pupils in second course of Mathematics Applied to Social Science. Two half-structured interviews were made to two couples of pupils and all data were analysed. The two interviews deal with the tasks made by the students in the last stage of Action-Research and they have been analysed with Sierpinska's model of conceptual understanding. In order to corrobórate the assertions, some answers of the pupils are expounded here. The paper finishes with the understanding actions, whose application will improve the didactics of limit concept in the classroom.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectPedagogíaes_ES
dc.subjectEducationen_EN
dc.titleRupturas en la comprensión del concepto de límite en alumnos de bachilleratoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported