Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía Carrasco, Joaquínes_ES
dc.contributor.authorGarcía del Dujo, Ángeles_ES
dc.date.accessioned2010-02-08T11:22:46Z
dc.date.available2010-02-08T11:22:46Z
dc.date.issued2001-11-12es_ES
dc.identifier.citationTeoría de la Educación. Revista Interuniversitaria, 13 (2001)es_ES
dc.identifier.issn1130-3743es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/71910
dc.description.abstract[ES] El mundo parece estar en una encrucijada; también la educación y la reflexión sobre educación. Su observación y tratamiento aconsejan encontrar claves de comprensión de la estructura y patrón global de los procesos educativos.Entienden los autores que uno de los hándicaps de la Teoría de la Educación viene dado por la identificación y reducción del proceso educativo al proceso de enseñanza-aprendizaje en contextos institucionales. De esta manera no disponemos de una teoría unificada de la educación que proporcione el soporte necesario para pensar y hacer educación para el conjunto de espacios o comunidades donde se produce.es_ES
dc.description.abstract[EN] The world resembles to be at a crossroads; the education and the reflection about the education too. Its observation and treatment advise, at the same time that they let, finding structure's comprehension keys and educational process' global pattern. The authors understand one of the Theory of Education handicap in this crossroads comes from the educational process' identification and reduction to the process of teaching-learning in the institutional context. By this way we haven't an unified theory of the education which provides the necessary support in order to think and do education to the whole of the spaces or communities where it happens.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.titleLa Teoría de la Educación en la encrucijadaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported