Show simple item record

dc.contributor.authorAubert, Adrianaes_ES
dc.contributor.authorGarcía, Carmees_ES
dc.date.accessioned2010-03-03T09:38:48Z
dc.date.available2010-03-03T09:38:48Z
dc.date.issued2009-11-25es_ES
dc.identifier.citationTeoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, 10 (2009)es_ES
dc.identifier.issn1138-9737es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/72798
dc.description.abstractA veces, desde algunos sectores de la pedagogía crítica se ha opuesto la educación dirigida a la transformación social con los resultados evaluables medibles. Sin embargo, en Europa hay una creciente construcción de proyectos educativos que superan ese dualismo; la colaboración entre ambos discursos no supone disminuir la fuerza de cada uno de ellos para dar cabida también al otro, sino que ambos ganan en intensidad. Por un lado, son proyectos de pedagogía crítica que se basan con rigurosidad en las teorías sociales y educativas transformadoras. Por otro lado, estos proyectos logran mejorar los resultados de todas las niñas y niños, los medibles con todo tipo de evaluaciones y los no medibles, pero sí evaluables con el debate y el diálogo entre todas y todos los implicados; los resultados medibles y no medibles son mejorados por la transformación social del entorno que genera su orientación de pedagogía crítica.es_ES
dc.description.abstractSometimes, some sectors of the critical pedagogy opposed social transformation- driven schools against measurable assessment. However, the number of educational projects that overcome this dualism is growing in Europe; the collaboration between both discourses do not imply a decrease of the strength any of them in order to give room to the other, but instead both gain in intensity. On the one hand, these are critical pedagogy projects rigorously based upon the social and educational transformative theories. On the other hand, these projects succeed in improving the results of all the children, both the results measurable with all kinds of evaluations and the nonmeasurable results, but yet assessable through the debate and dialogue among everyone involved: the social transformation of the environment created by the critical pedagogy orientation of these projects improves the measurable and non-measurable results.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectSocieada de la informaciónes_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.subjectInformation societyes_ES
dc.titleLA PEDAGOGÍA CRÍTICA Y EL ÉXITO ACADÉMICO DE TODOS Y TODASes_ES
dc.title.alternativeTHE CRITICAL PEDAGOGY AND THE ACADEMIC SUCCESS FOR EVERYONEes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported