Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10366/21693
Título : Supporting the quality of learning objects through their rankingvisualization
Autor(es) : Morales Morgado, Erla Mariela
Gómez Aguilar, Diego Alonso
García-Peñalvo, Francisco José
Therón-Sánchez, Roberto
Palabras clave : Objetos de aprendizaje
Learning Objects
Evaluation
e-Learning
Materia USAL: Enseñanza asistida por ordenador
Evaluación
Fecha de publicación : 2009
Editor : Kassel University Press (Kassel, Alemania)
Citación : Morales Morgado, E. M., Gómez Aguilar, D. A., García Peñalvo, F. J. y Therón Sánchez, R. (2009).Supportingthe quality of learning objects through their ranking visualization. "International journal : emerging technologies in learning", 4, special issue 1, 24-29.
Resumen : The quality of Learning Objects (LOs) is currently being promoted by certain tools which consider specific criteria for their evaluation; however, there is no existing methodology that considers both the value assigned to the LO itself and the percentage related to the number of evaluators who have compared the quality of resources. As in the case of various products offered through the Internet backed by an assessment of users in a unified ranking, the purpose of this paper is to suggest a proposal for the automated assessments of experts who can clearly see the best or worst aspects in LO quality.
Descripción : En este artículo los autores contemplan la posibilidad de crear una metodología específica para evaluar la calidad de los Objetos de Aprendizaje basada en el asesoramiento de expertos a través de Internet.
URI : http://hdl.handle.net/10366/21693
http://hdl.handle.net/10366/21693
Versión del editor: http://online-journals.org/i-jet/article/view/863
Aparece en las colecciones: DIA. Artículos del Departamento de Informática y Automática
GRIAL. Artículos del Grupo de Investigación en Interacción y E-learning
IUCE. Artículos del Instituto Universitario de Ciencias de la Educación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
DIA_Supporting.pdf1,51 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons