Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10366/69409
Competencias docentes del profesor universitario para el uso didáctico de recursos tecnológicos, ante el Espacio Europeo de Educación Superior: Profile on PlumX
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodríguez-Conde, María Josées_ES
dc.contributor.authorSánchez García, Ana Belénes_ES
dc.date.accessioned2010-01-26T10:24:58Z-
dc.date.available2010-01-26T10:24:58Z-
dc.date.issued2002es_ES
dc.identifier.citationAula, 14 (2002)es_ES
dc.identifier.issn0214-3402es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/69409-
dc.description.abstractIn this article we seek to meditate about the integration of the computer technologies in the university faculty’s educational activity and, therefore, in the competitions that this will possess to apply these resources efficiently in the didactic action. In consequence, it is important to analyze the formative necessities and the type of competitions required in the university faculty. On the other hand, we will make special incidence in the use of the ICT like a support element for the educational one in the progressive incorporation to the European Space of Higher Education,likewise, we will show an experience of center innovative of this tendency inside the University of Salamanca.es_ES
dc.description.abstract[ES] En este artículo pretendemos reflexionar acerca de la integración de las tecnologías informáticas en la actividad docente del profesorado universitario y, por lo tanto, en las competencias que éste habrá de poseer para aplicar eficientemente estos recursos en el acto didáctico. En consecuencia, es importante analizar las necesidades formativas y el tipo de competencias requeridas en el profesorado universitario. Por otra parte, haremos especial incidencia en el uso de las TIC como un elemento de apoyo para el docente en la progresiva incorporación al Espacio Europeo de Educación Superior, así mismo, mostraremos una experiencia de centro dinamizador de esta tendencia dentro de la Universidad de Salamanca.es_ES
dc.description.abstract[EN] In this article we seek to meditate about the integration of the computer technologies in the university faculty’s educational activity and, therefore, in the competitions that this will possess to apply these resources efficiently in the didactic action. In consequence, it is important to analyze the formative necessities and the type of competitions required in the university faculty. On the other hand, we will make special incidence in the use of the ICT like a support element for the educational one in the progressive incorporation to the European Space of Higher Education, likewise, we will show an experience of center innovative of this tendency inside the University of Salamanca.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectPedagogíaes_ES
dc.subjectEducationen_EN
dc.titleCompetencias docentes del profesor universitario para el uso didáctico de recursos tecnológicos, ante el Espacio Europeo de Educación Superiores_ES
dc.title.alternativeThe university professor’s educational competitions for the didactic use of technological resources, in the European Space of Higher Educationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:Aula, 2002, Vol. 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Competencias_docentes_del_profesor_unive.pdf588,76 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is is subject to a Creative Commons License