2024-03-28T17:21:31Zhttps://gredos.usal.es/oai/requestoai:gredos.usal.es:10366/183302022-02-07T15:00:20Zcom_10366_4246com_10366_4200com_10366_3946com_10366_3823col_10366_4247
García Laborda, José María
2009-10-07T09:43:53Z
2009-10-07T09:43:53Z
2005
García Laborda, J. M. (2005). Los escritos musicales de Ortega y Gasset y su circunstancia histórica. "Revista de estudios orteguianos",10-11, 245-275.
http://hdl.handle.net/10366/18330
http://hdl.handle.net/10366/18330
El objetivo de este breve artículo es concretar y detallar la situación ycircunstancia histórica en la que surgieron los escritos estético- musicalesde Ortega y Gasset.
Our investigation is a attempt to approach the cultural contextand the causes, who motivaten OrtegaŽs famous asthetics and musicalsessays Musicalia (1921), Apatía artística (1921) and LaDeshumanización del arte (1925). The article concern therefore thehistoricals circumstances of OrtegaŽs writings, a fundamental item in thestudy of his philosophical thought.
26 p.
application/pdf
Español
spa
Fundación Ortega y Gasset (Madrid, España)
Adobe Acrobat
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Música
Impresionismo
Neoclasicismo
Objetividad
Debussy, Claude
Stravinsky, Igor
Impressionism (Music)
Neoclassicism (Music)
Ortega y Gasset, José
Los escritos musicales de Ortega y Gasset y su "circunstancia" histórica
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/article