2024-03-28T12:14:29Zhttps://gredos.usal.es/oai/requestoai:gredos.usal.es:10366/1250852022-02-07T16:32:37Zcom_10366_125020com_10366_4677com_10366_4666com_10366_3823col_10366_125068
Orefice, Carlo
2014
[EN] The aim of this paper is to offer a reflection on the use of specific and innovative educational strategies
involving students and professors of the Faculty of Medicine at the University of Florence (Italy).
Starting from an analysis of a properly created database named Film Archive for Medical Education, the
Author shows how Cinema has a formative dimension that simultaneously involves the students, the trainers
and the contexts in which they have to operate, hence becoming an extraordinary teaching tool useful
for the structuring and reflection on and of the thinking. [ES] Este artículo presenta una reflexión sobre la aplicación de estrategias específicas e innovadoras de formación
que implican tanto a los estudiantes como a los profesores de la Facultad de Medicina de la
Universidad de Florencia (Italia).
A partir de un análisis de una base de datos denominada Archivo fílmico para la educación médica y
expresamente creada para este fin, el Autor muestra cómo el cine posee una dimensión formativa que
compromete al mismo tiempo al estudiante, al formador y a los contextos en los que tienen que actuar,
por lo que es una extraordinaria herramienta de enseñanza útil para la estructuración y la reflexión en y
de el pensamiento.
application/pdf
http://hdl.handle.net/10366/125085
eng
Ediciones Universidad de Salamanca
32 Ciencias médicas
6203.01 Cinematografía
Guidelines for an “Operative Constructivism” in the Learning Process Through Cinema. The Film Archive for Medical Education of the University of Florence
info:eu-repo/semantics/article
6 p.
TEXT
Gredos. Repositorio Documental de la Universidad de Salamanca
Hispana