TY - JOUR AU - Escuer Salcedo, Sara PY - 2018 SN - 0211-3538 UR - http://hdl.handle.net/10366/157600 AB - [ES] La admisión de Francisco Viñas (Barcelona, 1698; †Calahorra, 1784) como maestro de capilla de la catedral de Jaca en 1722 supuso el inicio del mayor cambio estilístico desarrollado en la música en la seo altoaragonesa durante la primera mitad del... AB - [EN] The admission of Francisco Viñas (Barcelona, 1698; †Calahorra, 1784) as a chapel master at Jaca Cathedral in 1722 marked the beginning of the greatest stylistic change developed in music in that cathedral during the first half of 18th century.... LA - spa PB - Consejo Superior de Investigaciones Científicas KW - Jaca KW - Aragón KW - Siglo XVIII KW - Francisco Viñas KW - Catedral KW - Música sacra KW - Villancico KW - Cambio estilístico KW - Incorporación de violines y oboes KW - Repertorio KW - Circulación KW - Jaca KW - Aragón KW - 18th century KW - Francisco Viñas KW - Cathedral KW - Sacred music KW - Villancico KW - Stylistic change KW - Incorporation of violins and oboes KW - Repertoire KW - Circulation TI - Francisco Viñas y la nueva concepción de música en la catedral de Jaca (1722-1731) T2 - Francisco Viñas and the new conception of music in Jaca Cathedral (1722-1731) DO - 10.3989/anuariomusical.2018.73.10 M2 - 153 ER -