TY - JOUR AU - Caride Gómez, José Antonio PY - 2017 SN - 1130-3743 UR - http://hdl.handle.net/10366/133989 AB - The article places its contributions in a reflection of a pedagogical and social nature about the links that are established between social education, human rights and sustainability in community development. In this regard, in a historical and... AB - /nIn this objective beats a decisive, although not explicit, of a pedagogical-social vocation: to train citizens that, individually and collectively being aware of their role in socio-environmental changes, assume the responsibilities inherent to the... AB - El artículo sitúa sus aportes en una reflexión de naturaleza pedagógica y social acerca de los vínculos que se establecen entre la educación social, los derechos humanos y la sostenibilidad en el desarrollo comunitario. En este sentido, en clave... AB - /nEn este objetivo late una decidida, aunque no explícita, vocación pedagógico-social: formar ciudadanos que, individual y colectivamente sean conscientes de su cometido en los cambios socioambientales, asumiendo las responsabilidades inherentes a los... AB - L’article situe sa contribution sur une réflexion de nature pédagogique et sociale sur les liens établis entre l’éducation sociale, les droits de l’homme et la durabilité dans le développement communautaire. Dans ce sens, selon une base historique et... AB - /nNous avons fait allusion a une vocation pédagogique-sociale décidée, mais non explicite, avec un objectif: former des citoyens qui, de façon individuelle et collective soient conscients de leur importance dans les changements sociaux et... LA - spa PB - Ediciones Universidad de Salamanca (España) KW - Educación KW - Education TI - Educación social, derechos humanos y sostenibilidad en el desarrollo comunitario T2 - Social education, human rights and sustainability in community development ER -