TY - JOUR AU - Aguaded Gómez, María Cinta AU - Aracama Salas, María Teresa AU - Macías Hermoso, Analba PY - 2017 SN - 0212-5374 UR - http://hdl.handle.net/10366/136284 AB - This study intends to offer a different vision of the concept of prenatal pedagogy, deeply linked to children’s sanitary need. We will try to find out its importance in the university scope through students’ opinions and the analysis of the didactic... AB - /nThe data were collected through questionnaires applied to a sample of 58 3rd-4th level students of Early Childhood Education at the University of Huelva. This instrument was selected for the suitability of its application collectively. Moreover, an... AB - /nFrom this research it is derived that certain notions of prenatal pedagogy are essential to become future nursery teachers, thus providing a greater amount of resources when facing our students’ learning process. AB - /nIn conclusion, we checked that the university students surveyed believe that it is necessary to have notions of prenatal pedagogy so as to become efficient teachers. The lack of this notion in the didactic programs represents a formative gap that... AB - Este estudio pretende ofrecer una visión distinta del concepto de pedagogía prenatal, tan ligada a la necesidad sanitaria de un niño. Intentaremos averiguar su importancia en el ámbito universitario a través del alumnado y del análisis de las guías... AB - /nLos datos fueron recopilados mediante cuestionarios aplicados a una muestra de 58 alumnos del Grado de Educación Infantil de la Universidad. Seleccionamos este instrumento por la idoneidad de su aplicación de forma colectiva. Asimismo, realizamos un... AB - /nDe esta investigación se deriva que ciertas nociones de pedagogía prenatal son imprescindibles para llegar a ser futuros maestros de educación infantil, disponiendo así de una mayor cantidad de recursos al afrontar el aprendizaje de nuestros alumnos. AB - /nComprobamos como el alumnado encuestado opina que es necesario poseer nociones de pedagogía prenatal para llegar a ser buenos maestros de educación infantil, a la vez que concluimos la ausencia de este concepto en las guías didácticas de esta... LA - spa PB - Ediciones Universidad de Salamanca (España) KW - Enseñanza KW - Teaching TI - La pedagogía prenatal en los estudios de grado de magisterio de educación infantil en la universidad de huelva: estudio del análisis de las guías didácticas y la perspectiva del alumnado T2 - Prenatal pedagogy in the studies of Teaching Degree of Infant Education in the University of Huelva: study of the analysis of didactic guides and the perspective of the students ER -