TY - JOUR AU - Marolla Gajardo, Jesús AU - Salazar, Marta María AU - Maya, Alexandro PY - 2022 SN - 1989-9289 UR - http://hdl.handle.net/10366/149716 AB - This research analyzes the conceptions expressed by teachers about the advantages and limitations of teaching history and social sciences in the context of a pandemic. In addition, it contrasts the content of the narratives of history and social... AB - La investigación se enmarca en analizar las concepciones que expresa el profesorado sobre las ventajas y las limitaciones de enseñar historia y ciencias sociales en contexto de pandemia, además de comprender y contrastar el contenido de los discursos... PB - Ediciones Universidad de Salamanca (España) KW - History education KW - historical empathy KW - citizenship teaching KW - school motivation KW - relevant social problems KW - enseñanza de la historia KW - empatía histórica KW - enseñanza de la ciudadanía KW - motivación escolar KW - problemas sociales relevantes TI - Enseñar desde la empatía histórica y la educación para la ciudadanía durante la pandemia. La experiencia del profesorado en una escuela en Chile T2 - Teaching from a Historical Empathy and Citizenship Education perspective during the COVID 19 Pandemic. The Experience of Teachers in a Chilean School ER -