Compartir
Título
Una política acertada y la formación permanente del profesorado, claves en el impulso de los centros tic de Andalucía (España)
Otros títulos
A properly policy and the permanent teacher’s training, key in the ICT Centre impulse in Andalusia (Spain)
Autor(es)
Assunto
formación permanente
profesores
Andalucía
España
TIC
technology planning
technology integration
ICT use
Fecha de publicación
2011
Editor
Ediciones Universidad de Salamanca (España)
Citación
Aula, 17 (2011)
Resumen
This paper displays some of the results from research carried out in Andalusia (Spain) to evaluate the impact of the educational innovation policy developed by the regional government through widely introducing Information and Communication Technologies (ICT) in primary and secondary schools (ICT Centres). Specifically, the effect of the measures used to integrate ICTs on the educational administration and education centres is analysed. This integration is analysed not only at an institutional level, concerning the organization of the centres, but also in that referring to the permanent teacher’s training actions and the implications and repercutions in the teaching-learning processes and the classroom and thus its repercussions in teaching-learning processes. En este trabajo se exponen algunos de los resultados de una investigación llevada a cabo en Andalucía (España) para evaluar el impacto de la política de innovación educativa desarrollada por el gobierno de la región, mediante la implantación masiva de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en centros de enseñanza de Primaria y Secundaria (Centros TIC). En concreto, se analizan las implicaciones de la administración educativa y de los centros ante las medidas de impulso para la integración de las TIC, no sólo a nivel institucional en cuanto a organización de centros, sino también en lo que se refiere a acciones de formación permanente del profesorado y las implicaciones y repercusiones en los procesos de enseñanza-aprendizaje.
URI
ISSN
0214-3402
Aparece en las colecciones
- Aula, 2011, Vol. 17 [26]