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dc.contributor.authorFonseca Escudero, Davides_ES
dc.contributor.authorRedondo Domínguez, Ernestes_ES
dc.contributor.authorValls, Francesces_ES
dc.date.accessioned2016-06-01T09:33:45Z
dc.date.available2016-06-01T09:33:45Z
dc.date.issued2016-01-15es_ES
dc.identifier.citationEducation in the Knowledge Society (EKS), 17 (2016)es_ES
dc.identifier.issn2444-8729es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/129155
dc.description.abstractThis paper discuss about the results from the evaluation of the motivation, user profile and level of satisfaction in the workflow using 3D augmented visualization of complex models in educational environments. The study shows the results of different experiments conducted with first and second year students from Architecture and Science and Construction Technologies (Old Spanish degree of Building Engineering, which is recognized at a European level). We have used a mixed method combining both quantitative and qualitative student assessment in order to complete a general overview of using new technologies, mobile devices and advanced visual methods in academic environments. The results show us how the students involved in the experiments improved their academic results and their implication in the subject, which allow us to conclude that the hybrid technologies improve both spatial skills and the student motivation, a key concept in the actual educational framework composed by digital-native students and a great range of different applications and interfaces useful for teaching and learning.es_ES
dc.description.abstractEn el presente artículo discutimos los resultados de evaluar el grado de motivación, el perfil y el nivel de satisfacción de los estudiantes en flujos de trabajo que utilizan la visualización aumentada de modelos complejos en 3D. El estudio muestra los resultados de experimentos realizados con alumnos de grado a lo largo de los dos primeros cursos de Arquitectura y el actual grado de Ciencias y Tecnologías de la Construcción (antiguo grado español de Ingeniería de la Construcción, y con cuyo nombre se reconoce a nivel europeo). Hemos utilizado un método mixto que combina el uso de técnicas cuantitativas y cualitativas de evaluación de la respuesta del estudiante, con el fin de completar una visión más global del uso de nuevas tecnologías, dispositivos móviles y métodos visuales avanzados en campos académicos. Los resultados nos muestran cómo los estudiantes partícipes de dichos experimentos han mejorado sus resultados académicos y su implicación con la materia, un punto clave en el actual marco educativo compuesto por estudiantes nativos digitales y un gran número de aplicaciones y dispositivos para la enseñanza y el aprendizajees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectConocimientoes_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectSociedades_ES
dc.subjectInformaciónes_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.subjectKnowledgees_ES
dc.subjectSocietyes_ES
dc.subjectEKSes_ES
dc.titleMotivación y mejora académica utilizando realidad aumentada para el estudio de modelos tridimensionales arquitectónicoses_ES
dc.title.alternativeMotivation and Academic Improvement Using Augmented Reality for 3D Architectural Visualizationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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