Compartir
Título
Los contenidos lingüísticos y estilísticos en la enseñanza del español en Gabón: actitudes y prácticas docentes
Otros títulos
The linguistic and stylistic content in teaching Spanish in Gabon: attitudes and teaching practices
Autor(es)
Materia
enseñanza
aprendizaje
literatura
discurso
gramática del discurso
contenido semántico
referencia
estética
teaching
learning
literature
discourse
sentence structure
semantics contents
reference
esthétique
Fecha de publicación
2013-11-01
Editor
Ediciones Universidad de Salamanca (España)
Citación
Aula, 19 (2013)
Resumen
Always it has made us perplex, the position thought by the majority of the professorship gabonés as for if we have to or not to be interested to the partial or complete study of the linguistic and semantic aspects during the explanation and comment of a document. The education of the language and of the Spanish literature needs of the teacher the capture in account and the knowledge of the synergy that exists between the different genres, the aesthetic expression, the semantic content and the pragmatic use. It is the reason by which there is expected from the teacher, the capture in account of the contributions of other such connected sciences as the linguistics, the aesthetics, the sociology, the psychology, etc. That do not stop suggesting to the pedagogy and to the didactics other tracks of treatment of the suitable contents in class of Spanish language. The contribution of this investigation places, especially, to level of the analysis of the educational practices and the contributions of these by means of the semantic and linguistic paths. Siempre nos ha dejado perplejos la postura tomada por la mayoría del profesorado gabonés en cuanto a si debemos o no interesarnos al estudio parcial o completo de los aspectos lingüísticos y semánticos durante la explicación y comentario de un documento. La enseñanza de la lengua y de la literatura españolas requiere del docente la toma en cuenta y el conocimiento de la sinergia que existe entre los diferentes géneros literarios, la expresión estética, el contenido semántico y el uso pragmático. Es la razón por la cual se espera del docente la toma en cuenta de los aportes de otras ciencias conexas tales como la lingüística, la estética, la sociología, la psicología,etc., que no dejan de sugerir a la pedagogía y a la didáctica otras pistas de tratamiento de los contenidos idóneos en clase de lengua española. El aporte de esta investigación se sitúa, sobre todo, a nivel del análisis de las prácticas docentes y las aportaciones de éstas mediante las trayectorias semánticas y lingüísticas de los diversos soportes didácticos utilizados en clases de lengua española.
URI
ISSN
0214-3402
Colecciones
- Aula, 2013, Vol. 19 [28]