Afficher la notice abrégée

dc.contributor.authorAzorín Abellán, Cecilia Maríaes_ES
dc.date.accessioned2017-01-10T11:43:42Z
dc.date.available2017-01-10T11:43:42Z
dc.date.issued2016-12-19es_ES
dc.identifier.citationEnseñanza & Teaching, 34 (2016)es_ES
dc.identifier.issn0212-5374es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/132221
dc.description.abstractReflection on how to respond more effectively to student diversity and make schools more inclusive is a constant of the current literature. The aim of this paper is to present some of the impressions received by a Spanish researcher after visiting three English schools classified as Academies (independent public schools that manage their budget and are free to innovate in the curriculum they teach). This casuistry makes new ways of carrying out the teaching-learning process and the attention of students, which is relevant to their inquiry reconsideration. In this regard, case studies descriptive nature with the most significant data from interviews with several of the components of the management and teaching equipment of these schools is presented. Under the annotations in the field diary used, the findings indícate a number of areas for concern to the Spanish reality. Including: (1) diversity management in the English context includes teaching programming from a multilevel perspective, with which it is most appropriately responds to different levels of curricular presented by the students and a coordinator special educational needs, which favors teachers shared responsibility of the supports; (2) the development of networks of cooperation between establishments enables schools to share experiences and resources, which can be very beneficial for attention to student diversity; (3) the movement of school without walls commitment to active participation local community, families, volunteers and other agents and services, and (4) collaborative teacher training school team gives teachers the opportunity to update skills with their colleagues.es_ES
dc.description.abstractLa reflexión sobre cómo responder de un modo más eficaz a la diversidad del alumnado y hacer que las escuelas sean más inclusivas es una constante de la literatura actual. El objetivo de este trabajo es exponer algunas de las impresiones percibidas por una investigadora española tras la visita a tres escuelas inglesas catalogadas como Academies (centros independientes que gestionan su presupuesto y tienen libertad para innovar en el currículo que imparten). Esto hace que se reconsideren nuevas formas de llevar a cabo el proceso de enseñanza-aprendizaje y la atención del alumnado. En este sentido, se presenta un estudio de casos de naturaleza descriptiva con los datos más significativos de las entrevistas realizadas a los Equipos Directivo y Docente. A tenor de las anotaciones recogidas en el diario de campo utilizado, las conclusiones indican una serie de aspectos susceptibles de interés para la realidad española. A este respecto, la gestión de la diversidad en el contexto inglés incluye: 1) una figura para la coordinación de necesidades educativas especiales, lo que favorece en el profesorado la responsabilidad compartida de los apoyos; 2) el desarrollo de redes de colaboración entre escuelas, que incrementa los recursos para la atención a la diversidad; 3) nuevas tendencias hacia una escuela sin muros, en la que se apuesta por la participación activa de la comunidad local, las familias, el voluntariado, así como otros agentes y servicios; y 4) la formación del profesorado en el centro, que brinda la oportunidad de actualizar competencias con los colegas.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (EspaÑa)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectTeachinges_ES
dc.titleLa respuesta a la diversidad del alumnado en el contexto inglés: un estudio de casoses_ES
dc.title.alternativeResponding to student diversity in the English context: case studieses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Fichier(s) constituant ce document

Thumbnail

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported