Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | García Rodríguez, María Luisa | es_ES |
dc.contributor.author | Vivas Polo, Fátima | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T07:17:30Z | |
dc.date.available | 2019-07-09T07:17:30Z | |
dc.date.issued | 2019-06-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10366/139633 | |
dc.description | [EN]The purpose of this research in the field of prenatal educational intervention is to contribute to the improvement of the potentialities of the youngest ones from the moment of conception. After employing auditory stimulus to a baby during pregnancy, I hope to find evidences about the effects of prenatal intervention on the auditory, linguistic and motor dimensions. The study is based on neurosciences, the study of cerebral plasticity, critical periods and modern studies of prenatal stimulation. Qualitative methodology characterized by offering more complex results is used. The information has been made available by triangulation between observation, analysis of documents and the mother's personal diary. After the analysis, it is concluded that the prenatal educational intervention mean beneficts to the development of auditory, linguistic and motor skills as well as attention and memory | es_ES |
dc.description.abstract | [ES]La finalidad de indagar en el campo de la intervención educativa prenatal es contribuir a la mejora de las potencialidades de los más pequeños desde el momento de la concepción. Tras aplicar estímulos auditivos a un bebé durante la gestación se pretende buscar evidencias sobre los efectos de la intervención prenatal en las dimensiones auditiva, lingüística y motriz. El estudio está fundamentado en las neurociencias, el estudio de la plasticidad cerebral, los periodos críticos y los modernos estudios sobre estimulación prenatal. Se utiliza la metodología cualitativa caracterizada por ofrecer resultados más ricos. Los datos se recogen triangulando entre observación, análisis de documentos y diario personal de la madre. Tras el análisis se llega a la conclusión de que la intervención educativa prenatal supone beneficios tanto para el desarrollo de las capacidades auditivas, lingüísticas y motoras como para la atención y la memoria. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Educación prenatal | es_ES |
dc.subject | Estimulación precoz | es_ES |
dc.subject | Capacidades | es_ES |
dc.subject | Audición y lenguaje | es_ES |
dc.subject | Prenatal Education | es_ES |
dc.subject | Early Stimulation | es_ES |
dc.subject | Abilities | es_ES |
dc.subject | Hearing and language | es_ES |
dc.subject | Mobility | es_ES |
dc.subject | Motricidad | |
dc.title | Intervención educativa prenatal | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.type.hasVersion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |