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dc.contributor.authorTabbusch, Constanzaes_ES
dc.date.accessioned2016-07-21T07:53:58Z
dc.date.available2016-07-21T07:53:58Z
dc.date.issued2016-04-30es_ES
dc.identifier.citationAmérica Latina Hoy, 72 (2016)es_ES
dc.identifier.issn1130-2887es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/129803
dc.description.abstractThis article examines how emotions are understood, in deeply gendered ways, within gender and clientelism debates in Argentina. By looking at the case study of the voluntary network of neighborhood representatives of Plan Vida, which distributes food aid in the Province of Buenos Aires, I distinguish two ways of conceiving affects in grassroots women’s political participation. While the first one emphasizes the management of the external expression of emotions as part of doing politics, the second one considers affective labour in a given urban territory as fostering connections among actors, creating social capital and allowing the flow of relevant information. The conclusion suggests that the second approach gives greater relevance to the possibilities of agency and transforming relations of domination of these women doing politics at the local level./n es_ES
dc.description.abstractEste artículo examina los supuestos sobre el funcionamiento generizado de las emociones en los debates sobre género y clientelismo en Argentina. A través del caso de la red de referentes barriales que realizan la distribución territorial del programa de asistencia alimentaria Plan Vida en la Provincia de Buenos Aires, distingo dos formas de concebir lo afectivo en la participación política de las mujeres de sectores populares. Mientras que la primera enfatiza el gerenciamiento de la expresión externa de las propias emociones como parte del hacer política, la segunda considera el trabajo afectivo territorial que establece conexiones entre actores, genera capital social y permite la circulación de información local. La conclusión sugiere que la segunda perspectiva da mayor relevancia a la agencia de estas intermediarias políticas y abre la posibilidad de transformar relaciones de dominación./n es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectPobreza
dc.subjectArgentina
dc.subjectAfectoses_ES
dc.subjectGéneroes_ES
dc.subjectClientelismoes_ES
dc.subjectEmocioneses_ES
dc.title«Batir bandera»: las emociones en los debates sobre género y clientelismo en Argentinaes_ES
dc.title.alternativeBatir bandera: understanding emotions on gender and clientelism debates in Argentinaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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