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dc.contributor.authorRojas Torres, Liliana
dc.contributor.authorAlonso Esteban, Yurena
dc.contributor.authorAlcantud Marín, Francisco
dc.date.accessioned2020-07-29T10:01:50Z
dc.date.available2020-07-29T10:01:50Z
dc.date.issued2020-07-15
dc.identifier.citationSiglo Cero, 51 (2020)
dc.identifier.issn0210-1696
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/143777
dc.description.abstractThe techniques of DIR/Floortime™ have taken a certain momentum in our country. The aim of this article is to analyze the evidence on the efficacy of these techniques for which four databases have been searched (PsychArticles, ERIC, PubMed and Medline). After refining the documents found by applying the inclusion/exclusion criteria, only 18 empirical studies were detected (7 single case studies, 3 quasi-experimental studies and 6 randomized clinical trials). Two of the studies are re-analyses of previous studies or follow-up studies. Once the different studies have been evaluated, it is concluded that more research is needed on the techniques of DIR/Floortime™. Although the evidence points to the efficacy of parental involvement and soil play techniques, the studies are very heterogeneous and do not allow any meta-analysis of results to show their efficacy.
dc.description.abstractLas técnicas de DIR/Floortime™ han tomado en nuestro país un cierto impulso. El objetivo de este artículo es analizar las evidencias sobre la eficacia que estas técnicas, para lo cual se han realizado búsquedas en cuatro bases de datos (PsychArticles, ERIC, PubMed y Medline). Después de depurar los documentos encontrados aplicando los criterios de inclusión/exclusión, se han detectado solo 18 estudios empíricos (7 estudios de caso único, 3 estudios cuasi-experimentales y 6 ensayos clínicos aleatorizados). Dos de los estudios son reanálisis de estudios anteriores o estudios de seguimiento. Una vez valorados los diferentes estudios, se concluye que es necesaria más investigación sobre las técnicas de DIR/Floortime™. Aunque las evidencias apuntan hacia la eficacia de la incorporación de los padres y las técnicas de juego en el suelo, los estudios son muy heterogéneos y no permiten realizar ningún metaanálisis de resultados para evidenciar su eficacia.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFamilia y Salud
dc.subjectHacer frente a la discapacidad
dc.subjectHealth and Family
dc.subjectCoping with disability
dc.titleRevisión de evidencias de las técnicas de DIR/Floortime™ para la intervención en niños y niñas con Trastornos del Espectro del Autismo
dc.title.alternativeReview of evidence of DIR/Flortime™ techniques for intervention in children with Autism Spectrum Disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article


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