Compartir
Título
Psychometric properties of the scores of the most commonly used tests in the evaluation of emotion regulation
Autor(es)
Palabras clave
DERS
ERQ
Propiedades psicométricas
Regulación emocional
Revisión sistemática
Emotion regulation
Psychometric properties
Systematic review
Clasificación UNESCO
6105.05 Psicometría
6105 Evaluación y Diagnostico en Psicología
Fecha de publicación
2020
Citación
Pérez-Sánchez, J., Delgado, A. R., & Prieto, G. (2020). Psychometric Properties of the Scores of the Most Common Used Tests in the Evaluation of Emotion Regulation [Propiedades psicométricas de las puntuaciones de los test más empleados en la evaluación de la regulación emocional]. Papeles del Psicólogo, 41(2), 116-124. https://doi.org/10.23923/pap.psicol2020.2931
Abstract
[EN]The assessment of emotion regulation requires not only knowledge of the construct and the tests that evaluate it, but also of the quality of those instruments. The objective of this article is to analyze, using the Cuestionario de Evaluación de Test Revisado [Revised Test Evaluation Questionnaire], the psychometric properties of the two most commonly used tests in the evaluation of emotion regulation, the Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) and the Emotion Regulation Questionnaire (ERQ). We analyzed 653 articles describing studies in which these tests were used. Evidence of criterion validity differs between the two both qualitatively and quantitatively. The reliability expressed as internal consistency coefficients was positively evaluated in both tests. Given that most of the investigations used a methodology based on classical test theory, it is recommended to consider the study of the properties of these tests based on advanced psychometric models. [ES]La evaluación de la regulación emocional no solo requiere del conocimiento del constructo y de los test que lo evalúan sino también de la calidad de esos instrumentos. El objetivo de este artículo fue analizar, mediante el Cuestionario de Evaluación de Test Revisado, las propiedades psicométricas de los dos test más empleados en la evaluación de la regulación emocional, Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) y Emotion Regulation Questionnaire (ERQ). Se analizaron 653 artículos que describían estudios en los que se emplearon estos test. La evidencia de validez de criterio difiere entre ambos tanto cualitativa como cuantitativamente. La fiabilidad expresada en coeficientes de consistencia interna
puede valorarse positivamente en ambos test. Dado que la mayoría de las investigaciones emplearon una metodología basada en la Teoría Clásica de los Test se recomienda abordar el estudio de las propiedades de estos test desde modelos psicométricos avanzados.
URI
ISSN
0214-7823
DOI
10.23923/pap.psicol2020.2931
Versión del editor
Collections
Files in this item
Tamaño:
128.8Kb
Formato:
Adobe PDF