Compartir
Título
Analysis of projection between professionals and non-professionals in an academic context
Autor(es)
Director(es)
Materia
English language
Systemic Functional Grammar
Projection
Locution
Idea
Fact
Embedded projection
Academic discourse
Novice writers
Professional writers
Them
Fecha de publicación
2017-07-06
Resumen
[EN]This study aims at reporting the findings of a comparative analysis of projection
between professionals and non-professionals writers in an academic context. The
research focuses on how non-native English students, who are about to leave university,
project information, when compared to professionals in the fields of Economics and
Business. In order to analyse this, two corpora have been compiled and processed
through AntConc software: novice and professional corpus. Following the projection
model proposed by Halliday and Matthiessen (2004), an analysis was carried out
comparing locutions and ideas and then facts that were subdivided into two categories
to describe with greater delicacy the data: 'fact it' and 'embedding'. A second analysis
was carried out in which the textual metafunction was studied. This research can be of
interest to those students who seek to obtain a foothold in the academic world or to
teachers of English for Academic Purposes.[ES]El objetivo de este estudio es el de informar sobre los resultados obtenidos en un
análisis comparativo sobre la projección entre los escritores profesionales y no
profesionales en un contexto académico. La investigación se centra en cómo los
estudiantes no nativos de inglés, que están a punto de abandonar la universidad,
projectan información en comparación con los profesionales en los campos de
Economía y Negocios. Para ello, se han compilado dos corpora y se han procesado a
través del software de AntConc: corpus de principiantes y de profesionales. Siguiendo
el modelo de projección de Halliday y Matthiessen (2004), se procedió a un análisis donde se compararon, en primer lugar, las locutions y ideas y después, los facts que se
subdividieron en dos categorías para describir los datos con mayor precisión: 'fact it'
and 'embedding.' Se procedió a un segundo análisis donde se estudió la metafunción
textual. Este estudio puede ser de interés para aquellos estudiantes que buscar entrar en
el mundo académico o para profesores de Inglés para fines académicos.
Descripción
Trabajo de fin de Grado. Grado en Estudios Ingleses. Curso académico 2016-2017
URI
Colecciones