Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGarcía-Peñalvo, Francisco J. 
dc.contributor.authorBello, Alessandro
dc.contributor.authorDomínguez, Ángeles
dc.contributor.authorRomero Chacón, Rosaura
dc.date.accessioned2020-01-10T08:52:38Z
dc.date.available2020-01-10T08:52:38Z
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.citationGarcía-Peñalvo, F. J., Bello, A., Domínguez, Á., & Romero Chacón, R. M. (2019). Gender Balance Actions, Policies and Strategies for STEM: Results from a World Café Conversation. Education in the Knowledge Society, 20, 31-31 – 31-15. 31. doi:10.14201/eks2019_20_a31es_ES
dc.identifier.issn2444-8729
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10366/140505
dc.description.abstract[EN]W-STEM project is working to reduce the existing gender gap in Science, specifically in STEM fields in Latin America. During an International Leadership Summit, held in Cartagena de Indias (Colombia) on November 26th, 2019 within the project scope, forty-four people, including researchers and policymakers at the higher education institutions, participated in a World Café conversation to discuss about the potential actions, policies and strategies might be develop in the universities to reduce the above mentioned gender gap in STEM studies. Four tables were conducted, and this paper summarizes the most outstanding conclusions of the conversations.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherEdiciones Universidad de Salamanca (España)es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectSTEMes_ES
dc.subjectW-STEMes_ES
dc.subjectActionses_ES
dc.subjectPolicieses_ES
dc.subjectStrategieses_ES
dc.subjectGenderes_ES
dc.subjectAccioneses_ES
dc.subjectPolíticases_ES
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.subjectAccioneses_ES
dc.subjectGéneroes_ES
dc.titleGender Balance Actions, Policies and Strategies for STEM: Results from a World Café Conversation.es_ES
dc.title.alternativeAcciones, políticas y estrategias para el balance de género en el ámbito STEM: Resultados de una dinámica World Cafées_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.subject.unesco5902.07 Política Educativaes_ES
dc.subject.unesco1203.17 Informáticaes_ES
dc.identifier.doi10.14201/eks2019_20_a31
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.journal.titleEducation in the Knowledge Societyes_ES
dc.issue.number20es_ES
dc.page.initial31-1es_ES
dc.page.final31-15es_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional