Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10366/71745
El estatuto epistemológico de la animación sociocultural: Profile on PlumX
Título : El estatuto epistemológico de la animación sociocultural
Autor(es) : Úcar Martínez, Xavier
Palabras clave : Educación
Education
Fecha de publicación : 13-nov-2009
Editor : Ediciones Universidad de Salamanca (España)
Citación : Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria, 6 (1994)
Resumen : Intervention is the nucleus of the Socio Cultural Animation; processes that, because of it's basis, destination and aims, are social and cultural action. The diferenciaton between physical-natural technology and socialhumanistic technology leads us to point out that SCA's nature is from the second, making concrete the tipology of knowledge in wich it is based on. We conclude with our own conceptual analysis and with a characterization of SCA as one of the diferent technologies of Social Education.
URI : http://hdl.handle.net/10366/71745
ISSN : 1130-3743
Aparece en las colecciones: Teoría de la Educación, 1994, Vol. 6

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
El_estatuto_epistemologico_de_la_animaci.pdf1,77 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons